2016. június 4., szombat

Egri Zsanna – Hauser Tamás – Kocsis Nagy Noémi – Violet C. Landers – Saláth Barbara – Szamilák Tünde – Tiszlavicz Mária: Egy őrült történet

Egy őrült történet – érdekes címválasztás, ami úgy érzem, inkább az ötletnek szól, hogy több író dolgozott együtt, mint a történetnek, ami végeredményben egész jó kis kalandregény.
 !Spoiler! 
Még úgyis, hogy a kedvencemnek Steve-nek elég kétes szerep jutott a könyvben. 
!Spolier vége!
Azért őt emeltem ki, mert Steve-nél, indián nevén Lopakodó Tigris-nél vettem észre leginkább a bizonytalanságot a karakter-kidolgozással kapcsolatban. Ha egy író munkája lett volna a regény, azt mondanám, következetlenségről van szó, de mivel itt hét író dolgozott együtt nem ez az eset áll fenn. Sokkal inkább a szerzők közötti (vélemény)különbségről lehet szó, hiszen a szereplőkhöz való viszony, a karakterek kidolgozása sokat elárul egy-egy íróról. Egyébként nekem tetszettek a regény fordulatai és a hangulata, melynek megőrzésére és egységére érezhetően törekedett minden közreműködő. Sajnálom, hogy időhiány miatt nem tudtam úgy olvasni a befejező részeket, ahogy szerettem volna, vagyis minden egyes befejezés előtt újra elolvasni legalább az utolsó előtti fejezetet. Érdekes lenne, többször elolvasni az egész könyvet, az olvasások között kisebb-nagyobb szünetekkel, mindig más befejezéssel. Így talán tisztább kép alakulna ki a szereplőkről, és jobban összekapcsolódhatnának a szálak.
Összességében egy izgalmas, helyenként misztikus, ezoterikus kalandregényt olvashattam, amit színessé és különlegessé tesz, hogy több író munkája. A kísérletező kedvű kalandregény rajongóknak mindenképpen ajánlom.

Megvásárolható